Výlet na Jukolu

Zatímco většina zamířila před několika týdny na asi letos nejhezčí áčka a béčka do Mezholez, já, společně s dalšími 13 kamarády převážně z oddílu SCP vyrážím do Finska na proslulou Jukolu. Výlet je to pouze na několik dní a tak, abychom to stihli a ušetřili si dlouhou strastiplnou cestu autem, letíme. Cenová politika aerolinek je zvláštní a tak místo přímo do Helsinek letíme do Amsterdamu. A pak do Helsinek … Zde po několika příletových peripetiích nasedáme do 3 vypůjčených aut (měla být původně jen dvě, ale půjčovna si dělá zjevně co chce) a vyrážíme na první trénink (do prostoru loňské Jukoly).

První trénink

Terén to byl parádní (kamenné plotny, kameny, kamínky, mech, vřes, údolíčka, stromy :-), …) a tak často zastavuji, vytahuji mobil a fotím. I bez focení si tam většina (včetně mě) na 7 km pobyla pěkně dlouho. Byla to spíš taková klasická klasika na 80 a více minut.

Kamínky

Les

Po tréninku vyrážíme nakupovat a na ubytování. Bydlíme nedaleko centra závodu u místního farmáře v jeho starém dřevěném domku.

Tady bydlíme

V pátek (den před závodem) se splnila předpověď a prší. To nám nevadí, jedeme dle plánu na prezentaci (součástí prezentace byly i nákupy ve veleobřím stanu s OB sortimentem)

Jedna polovina obřího stanu

a další trénink (jeden z oficiálních Jukola tréninků).

Mapa tréninku

Trénink je farstovaný a tak si vyzkoušíme atmosféru hromadného startu, i když s masou, která startuje při Jukole se to nedá ani náhodou srovnávat.

Večer se ještě jdeme před závodem proklusnout, probereme závod při válečné poradě a jdeme spát.

“Ráno” vyrážíme tak akorát abysme stihli přijet na shromaždiště a dojít na start odpolední Venly (Venla je obdoba Jukoly v podání žen, 4 úseky). K dispozici je velkoplošná obrazovka s track-trackem a kamerami v lese a tak se dá závod pohodlně sledovat ze židličky.

Diváci

Track-track

Po závodě jdeme na naše vyhrazené místo postavit stany a připravit se na náš závod. Času je dost, závod startuje ve 23:00.

Ulička mezi stany

Start!

Běžíme víceméně dle rozpisu.

Rozpis úseků

Na konci 6. (předposledního) úseku nás čeká překvapení, když se na doběhu obě naše štafety seběhnou. Vnitrotýmový souboj tedy rozhodne poslední úsek. Ale o to tu vůbec nejde …

Část 2. úseku (včetně kufru u jednadvacítky)

V závodě vítězí Kalevan Rasti (a poráží nás o několik úseků :-)).

Po závodě balíme (zážitky), frčíme směr Helsinky, vracíme auta a nastupujeme do letadla směr Amsterdam …

Několik zajímavostí na závěr:

• na start se postavilo 1631 (!) štafet
  • začátek závodu se běží za tmy. Skutečná tma jako u nás to ale není. Spíš taková tma v uvozovkách.
  • neběží se se Sportidentem, ale s EMITem
  • velké množství závodníků tvoří v lese regulérní cesty, stačí se držet v balíku a včas přehazovat výhybky
  • o závodě už se dozvěděli i na temné straně síly 🙂